Τη Δευτέρα, 14 Μαρτίου 2022 πραγματοποιήθηκε μία εκδήλωση στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Αμαλιάδας όπου οι μαθητές όλων των τάξεων ενημερώθηκαν στο Αμφιθέατρο του σχολείου για την Πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού και είχαν την ευκαιρία να δουν και να σχολιάσουν μαζί με την κοινωνική λειτουργό και τη σχολική ψυχολόγο του σχολείου μας δύο δρώμενα από τους μαθητές των Β’, Ε’ και Στ’ τάξεων. Συγκεκριμένα, οι μαθητές των Β’ και Ε’ παρουσίασαν ένα μουσικοκινητικό δρώμενο που είχαν προετοιμάσει με τις δασκάλες τους και με τη δασκάλα της Μουσικής, ενώ οι μαθητές της Στ΄ Τάξης τραγούδησαν το τραγούδι «Χωρίς λόγο» όπου τα λόγια έγραψαν τα ίδια τα παιδιά και συνέθεσαν με τη δασκάλα της Μουσικής στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. Στη συνέχεια ακολούθησε μία εποικοδομητική συζήτηση με την κοινωνική λειτουργό και τη σχολική ψυχολόγο σχετικά με τα αίτια και τους τρόπους αντιμετώπισης αυτού του φαινομένου. Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να εκφράσουν προβληματισμούς, εμπειρίες αλλά και να προτείνουν λύσεις.
Μπράβο στα παιδιά μας που σκέπτονται, προβληματίζονται και
αποδοκιμάζουν φαινόμενα βίας!
Απόσπασμα του τραγουδιού μπορείτε να ακούσετε εδώ
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας οι εκπαιδευτικοί αφιέρωσαν χρόνο, από την Πέμπτη 3 Μαρτίου έως και την Τετάρτη 9 Μαρτίου 2022 σε δράσεις και συζητήσεις με στόχο την ευαισθητοποίηση σε θέματα βίας και σχολικού εκφοβισμού. Ο όρος «εκφοβισμός και βία στο σχολείο» (school bullying), όπως και ο όρος «θυματοποίηση» (victimization) χρησιμοποιούνται για να περιγράψουν μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου. Ο εκφοβισμός και η βία στο σχολείο είναι και ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο το μαθητή που εκφοβίζει και εκείνον που εκφοβίζεται, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες.
Χωρίς λόγο
Στρυμωγμένος σε μια
γωνιά, μες τα κλάματα
νιώθω πόνο στην
καρδιά, λύπη, φόβο, μοναξιά.
Φοβάμαι να μιλήσω,
φοβάμαι να το πω
τρόμο νιώθω μέσα μου φριχτό.
Μη φοβάσαι, μίλα,
είμαι δίπλα σου εγώ!
Μη φοβάσαι, μίλα, θα
βοηθήσω εγώ!
Μη φοβάσαι, μίλα, για
να πάνε όλα καλά!
Μην κρατάς τον πόνο,
διώξ’ τη λύπη μακριά!
Σε καταλαβαίνω, σε
νιώθω κι εγώ.
Κοίτα πόσοι φίλοι σε
νοιάζονται εδώ.
Κι όλοι μαζί με το
τραγούδι αυτό
λέμε ΟΧΙ στον
εκφοβισμό.
Μη φοβάσαι, μίλα,
είμαι δίπλα σου εγώ!
Μη φοβάσαι, μίλα, θα
βοηθήσω εγώ!
Μη φοβάσαι, μίλα, για
να πάνε όλα καλά!
Μην κρατάς τον πόνο,
διώξ’ τη λύπη μακριά!